What Exxon Mobil Didn’t Say About Climate Change – The New York Times

“A year ago we took up this challenge. We have read all of the documents, analyzed them according to established social science methods, and made up our minds. Today, we are publishing the results of our peer-reviewed analysis in the journal Environmental Research Letters. To our knowledge, this is the first academic, empirical analysis of Exxon Mobil’s 40-year history of climate change communications. (Our research was funded by Harvard University Faculty Development Funds and by the Rockefeller Family Fund, which also helped finance the reporting by Inside Climate News and the Columbia University Graduate School of Journalism, which published its examination of Exxon Mobil with The Los Angeles Times.)

Our findings are clear: Exxon Mobil misled the public about the state of climate science and its implications. Available documents show a systematic, quantifiable discrepancy between what Exxon Mobil’s scientists and executives discussed about climate change in private and in academic circles, and what it presented to the general public.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s